Pakastin on arjen pelastus etenkin, jos on lapsia jotka omatoimisesti laittavat itselleen välipalaa kotiin koulusta tultuaan. Laittamalla pakkaseen valmiiksi tehtyjä välipaloja, voi varmistaa, että välipala on terveellistä ja täyttävää. 

Pakastetut hedelmät ovat herkkua ja sopivat loistavasti smoothieen. Alla on muutama smoothie-ohje ja linkkejä kivoihin välipalaresepteihin, mutta tässä oiva ja helppo banaanijäätelö-ohje. Banaanista tehty jäätelö on kuohkeaa, makeaa ja herkullista sellaisenaan, mutta sitä voi höystää vaikka raakasuklaanibseillä tai marjoilla.

2 banaania

2 rkl kookoskermaa

1 rkl hunajaa

Muusaa banaani haarukalla. Se saa jäädä rakenteeltaan karkeaksi. lisää joukkoon kookoskerma ja hunaja. Sekoita ja laita pakastepussissa pakastimeen jäätymään vähintään neljäksi tunniksi. Kaada jäinen seon kulhoon, soseuta seos sauvasekoittimella jäätelöksi ja nauti heti.

Tässä lisää välipalavinkkejä:

Jauhelihakierteet ovat suolainen välipala, jonka voi helposti napata mukaan. Ne pitää vain ensin valmistaa. Kierteet ovat helppo ja herkullinen eväs.

Jogurttijäät toimivat terveellisenä herkutteluvälipalana.

Smoothiet ovat etenkin teinien lempijuttuja. Marjat, hedelmät ja yrtit voi pakastaa valmiisiin annospusseihin, jolloin joukkoon lisätään vain jogurtti tai piimä ja leseet, hiutaleet tai siemenet.

Rieskarullan  pienempikin koululainen osaa tehdä itse ja se on kaiken kukkuraksi hauskaa.